Delligering Insulin

Idag tig jag och Edvin oss en promenad upp på byn. Hurtigt och härligt!
Mötte upp Tommy som hade varit hos Anders så sista biten fick jag lite sällskap. Edvin gjorde samma sak som dom sista dagarna att han skippade förmiddasvilan och sov gott efter lunchen istället.
På byn gick vi hem till Tommy och satt ute där och surrade ett tag. Sen for jag på BVC och skulle väga Edvin + få min delligering på medicin i sommar.
Edvin väger nu 10200g och är 78cm lång!
Fick kanske världens sämsta genomgång om diabetes och insulin. Skönt att man haft genomgång om det på skolan, så lite kan man sen dess. Men nu är det gjort, så jag får ge både medicin, insulin, omläggning, ögondroppar och IDmärkning.

Skolan börjar den 18/8 klockan 13. Har genomgång 3 timmar, sen förhoppningsvis slipper jag gå på dom andra träffarna. Hoppas på att få plugga hemma så mycket som möjligt. Anteckningar och sånt kan man ta från klasskompisar (hoppas att det är nån man känner) och i värsta fall får man ringa lärare om man inte förstår.

Nej, nu ska jag läsa lite bloggar och kolla vad mina kära vänner hittat på idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0