Blåsväder

Hoppades att det skulle bli lika fint väder som det varit några dagar, men det blåser ute (och det är det värsta väder jag vet!). Så idag har vi varit mest inne jag och Edvin. Lena har varit förbi med en sväng, så man har suttit och surrat med henne en stund.

Funderar på att plantera ut mina solrosor, men måste kika först vad det blir för väder i veckan. När man bor här så ska man vänta tills efter den 6-7 juni sägs det, men jag vet inte om jag orkar det. Känns som att mina plantor tar så mycket plats nu, vill bara ha ut dom!

Vi har också blivit invaderade av snytbaggar i vårat hus (en skalbagge som äter trä), det är faktiskt en insekt som jag inte är rädd för men som jag ändå inte vill ha i mitt hus! Dom är överallt på golvet, i fönstren, på gardinerna, i soffan, på toaletten... ÖVERALLT! Men så får vi varje år och då i samband med att det fylls på med sågspån nere i källaren. Denna gång har Pecka redan skeppat in ett litet lass, så vi har ännu fler att vänta till det riktiga lasset kommer SUCK!
image144
Våran ovälkommna hyresgäst

Har suttit och kollat efter campingar i lycksele också. Våran lilla familj ska dit på semester i sommar, och jag längtar! Hittade en jätte fin camping där stugorna inte heller var dyr. Kommer att bli skönt, ska gå på djurparken och sen ska vi kika på skogsmuseet. Det sista tror jag att Martin och Edvin kommer att uppskatta mest, men jag är ganska säker på att även jag kan tycka att det är roligt....

Nej, nu ska jag tina upp kycklingen som ska in i ugnen så det blir nån middag idag. Ska äta flygande jakob *gott*

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det där är ju en knärrjonk =)

2008-08-01 @ 20:25:08
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0