Blåbärste

Nu har jag gjort klart mitt blåbärste. Lite spännande att se hur det blev. Men det var väldigt mycket jobb för inte så mycket te. Man var tvungen (på det receptet jag hittade iaf) att ta bort stjälkarna så det bara var bladen. Ett evighetsgöra kan jag lova. Men med ett glas vin så gick det lite bättre, och Helen kom och hjälpte mig också.
Nu har jag precis torkat det i ugnen så man får väl ta ett smakprov sen. Spännande, men det luktar iaf te...




Idag vet jag inte alls vad vi ska hitta på. Martin är och klyver ved, så han blir nog borta nästan hela dagen. Försökt att ringa till mamma, men hon svarar inte. Kanske man ska ringa till Helena?

Måste fara och köpa balsam med, för det är helt slut hemma KATASTROF!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0