Sommarens semester

Sitter och surfar runt och kikar vad vi ska hitta på när vi är ute och reser norrut nästa vecka.
Det vi har bestämt att först ska vi till lycksele och bo där 1-2 nätter. Där ska vi vara på djurparken och skogsmuseet. Minns när jag själv var liten for vi jämt till djurparken där 1 gång varje år. Minns hur roligt man tyckte att det var, och jag vet att min lille son kommer att uppskatta det lika mycket. Skogsmuseet tror jag också är roligt, men kanske lite mer för Martin och Edvin.
Sen drar vi nog iväg till skellefteå. Där bor Martins moster och kusiner som har barn i Edvins ålder. Där vill jag fara på lilleputtlandet. Också ett ställe dit vi brukade semstra när jag var liten. Ett jätte roligt ställe för barn i alla åldrar. Det är ju lite svårt att hitta roliga saker för Edvin, och nu när han har blivit så "stor" så känns det som att man vill göra saker för han mest. Och lite för att han blir fort missnöjd med att sitta still i en bil eller en vagn. På det viset var det lättare förra sommaren när han var liten bebis bara.

Har hittat en jätte fin camping i lycksele, och om stugorna är lika fina som på bilerna så stannar jag gärna 2 nätter där. Sen i skellefteå så blir det nog byskehavsbad. Kanonfin camping vid havet med fin sandstrand, kan det bli bättre?

Oj vad jag längtar till våran semester. Bort från alla måsten hemma, utan bara fara ut och ta dagen som den kommer. Inte bestämma så mycket, bara på ett ungefär. Och sen göra det väder tillåter.
Men jag vet ju hur det kommer att vara sen istället när man ska fara hem. Har alltid haft samma ångest, för jag säger samma sak nu som jag sa när jag var liten hemma bra men borta bäst! Och jag ser att Edvin verkar ha samma inställning som jag verkar det som....

Kommentarer
Postat av: dalida

haha visst är dom :P

2008-07-16 @ 21:19:46
URL: http://dalejda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0