Nu är vi hemma igen!

Nu är vi hemma efter våran semestertripp!

Vi for ju iväg på måndagmorgon efter att ha ätit frukost och packat in allt i bilen. Första stoppet blev lycksele. Men eftersom det inte var nåt bra väder så började vi med skogsmuseet. Det jag tyckte (och självklart Edvin) var bäst var att det fanns små traktorer som man kunde dra runt barnen på. Edvin var snäll som ett litet lamm hela tiden vi var där (brukar han inte vara annars då han springer runt och sliter i allt han kommer åt). Sen fanns det lite fler muséer som textil, jakt och sånt som vi också gick runt och kikade på.
Sen for vi och checkade in på campingen. Stugan vi hade hyrt var inte alls vad vi ville ha. Var mycket mindre än vi trott (eller mer som JAG trott) + att den luktade illa (som gammalt pink) så vi bytte till en bättre stuga. Fick en som stod precis vid vattnet och det var en massa ankor som "bodde" där. Men det var inte alls nåt vidare väder så vi satt mest och myste inne i stugan första kvällen.

Edvin och mamma

Edvin sitter som ett ljus på trakorn

tisdan så var det regn och jätte tråkigt väder så vi ändrade våra planer. Hade planerat att gå på djurparken, men det blev istället att gå på lite affärer och kolla hur lycksele var. Jätte konstig stad som inte hade nån riktig "kärna" känndes det som. Alla affärer var utspridda. Hittade ingenting, men Martin köpte ett par shorts. Handlade lite mat och sen for vi hem. På kvällen blev det lite bättre väder så vi gick runt och kikade lite och Edvin fick leka på lekparken. Han tyckte att det var himla tråkigt i stugan, det hände inte så mycket och lite plats att leka på så han behövde verkligen få röra på sig lite.

Edvin inne på Dressman

Denna leksak älskade han!

Pappa och Edvin

Onsdag kom och eftersom det var bra väder (trots att det var lite kallt) så for vi på djurparken innan vi skulle vidare. Packade in allt i bilen igen och lämnade campingen. Edvin gillade att kolla på djuren, men det märktes att han var för liten för "lekparken" som är där. Men han fick ju testa dom saker som han kunde. Hade ganska tur med vädret, men var kallt ett tag där. Sen efter det for vi vidare norrut och hamnade på Pite havsbad och jag säger bara en sak OJ VILKET STÄLLE! Visst att man vetat att det är en stor camping, men det fanns allt möjligt där. Dom enda stugorna som fanns var några små stugor utan tv, men dom hade billiga hotellrum. Så vi tog ett sånt!
Jätte fint väder så vi gick runt och kikade på kvällen. Var ut och åt på en pizzeria som fanns där med uteservering och tog en öl. Hur härligt som hellst!
Edvin älskade att bo på hotell lika mycket som oss. Fanns en massa lysknappar (hans stora passion i livet) och sängen kunde man klättra i. Så klockan 2 på natten när han vaknade ville han inte somna om. Var väl för mycket roligt för att kunna varva ner. Var vaken till ca 3.30 innan han somnade. Men sen sov han som en stock fram till klockan 7....

Mamma och Edvin inne hos getterna

Gillar detta kort på björnen!

Visst är vi snygg?

Torsdag blev en dag på stranden. Åt den underbara hotellfrukosten och sen bar det av ner till havet. Edvin älskade det på en gång. Köpte en spade till han så att han hade nåt att leka med. Sen fick han givetvis prova att bada i havet med, och måste säga det att min son är INGEN badkruka! Kallt i vattnet men tror att han har kunnat bada hur länge som hellst.
Vi tog en promenad kring alla husvagnar och det känndes som att det var hur många som hellst. Så roligt tycker jag att gå runt och kika på dom som bor i sina vagnar länge som har en massa blommor, trädgårdsmöbler, leksaker, barnpooler, små hundburar och allt möjligt med sig. Dom har ju nästan mer med sig på sin semester än vad vi har hemma!
Sen hade vi en liten picknick. Hade mysigt när vi åt vårat nybakade bröd och drack pucko vid en lekpark. Inte allt dumt! Martin for sen på badhuset, men eftersom jag inte är den som älskar att bada så mycket + att man kan ju bara sitta och plaska på med Edvin så känndes det dyrt för mig att betala in mig. Jag och Edvin for på ett ställe som hette skeppet, likt drakborgen som finns ute på birsta. Edvin tyckte att det var HUR roligt som hellst. Han klättrade, åkte rutchkana, badade bollhav,  kröp under en massa saker och busade i nästan 3 timmar! Måste säga att även som förälder var det jätte roligt. Fanns nya saker att göra hela tiden. Sen sov han gott hela natten!
Tyvärr tog batterina i kameran slut, men vi hann ta några bilder vid havet iaf...

Martin går på stranden

Edvin helnöjd!

Fredag så packade vi ihop efter frukost och for vidare till skellefteå och hälsade på Martins moster och kusiner. Hans moster Eva var barnvakt till 2 av sina barnbarn som är 2 och 5 år så Edvin hade lekkamrater hela dagen. Sen kom Martins kusin Lisa med sina barn som är nästan 2 och 6 år. Så det var fullt hus. Gick på stan en sväng, tänkte att jag skulle hitta nåt fint till mitt brorsbarn som kan komma snart när som hellst. Men ingenting hittade jag. Lite chockad över mig själv att jag inte köpt nånting denna resa, men som sagt så har det kostat ändå...
Vi fick jätte god mat och stämningen var på topp. På kvällen fick vi en liten promenad då Eva visade oss runt lite, och det är ju så fint i skellefteå. Skulle lätt kunna flytta dit!

Edvin och Lukas

Hela barnaskaran

Mammas prins!

Helt lycklig när han fick bada i deras lilla pool

Martin passar på att svalka sig i älven

Idag for vi hem. Kunde lätt vara på semester längre, men det blev inte så.
Och som vanligt tycker jag att det är jobbigt att komma hem. Det ska packas ur, och sen packas upp, tvätten ska tvättas, man ska fixa det som kommit efter och allt sånt. Men det är smällar man får ta efter en helt kanon härlig semestertripp!