Bakisdag och barndop

Idag har man varit väldans trött. Eftersom man nästan aldrig är ute så glömmer man HUR slitsamt det är för kroppen att festa.
Edvin vaknade runt 6.30 och Martin klev upp med han. Men jag kunde inte sova eftersom dörren in till sovrummet var öppen och Edvin tjurig och grinig. Så när Martin kom in efter ett tag och villa vila så var man inte alls utvilad själv. Men som förälder är det som många andra ggr bara att bita ihop och undra varför man festar? Men runt 10 gick jag och Edvin och la oss och även han somnade in *skönt*
När vi hade vaknat till och jag hunnit duscha så for vi på pizzan och mötte upp Lena, Andreas och Modén. Efter en liten stund så kom Linda och Gustav också. Åt mat och fick springa efter Edvin som bara skulle ut och göra bus (som vanligt).
Sen stressa hem för att hinna göra dopkort och att hitta några kläder som man kunde ha på sig. Edvin skulle det bytas på och Martin skulle duscha. Men vi hann i tid till dopet för Hugo Axel Elias. Jätte fint ute dop uppe i Rom (fiskedammen som jag skrivit om förut). Trevligt folk och gott fika (smörgåstårta och kakor). Edvin sprang runt och hellst villa hen ner till dammen,så man fick gå och passa han hela tiden. Men lite skönt att farmor och farfar var där också så vi kunde få lite avlastning.



Lille Hugo döps



Prästen och Hugo



Liten pojke stor sten



Edmo-klanen. Men 3 stycken saknas.
Konstigt att det bara är pojkar som föds i denna släkt som ni ser....



Kanske ska skriva lite om gårdagen också. Kvällen började hemma hos Linda där vi åt middag. Trevligt hade vi och gott åt vi. Efter mycket prat, cigaretter, alkohol och busrigningar till 118100 (jätte moget vi vet!)så for vi ner på hotellet. Jag, Lena och Linda fick åka första vändan och när vi kom in var vi yngst. Medelåldern var hög, men för att citera Linda Det gör inget, då blir vi så mycket yngre *skratt* Köpte några drinkar och minglade runt. Vart mycket folk och var jätte trevligt. Men man drack kanske lite för mycket? Tycker inte om att bli så full för jag är så rädd att man kanske gör bort sig (är en människa som kan säga fel saker till fel människor) så jag kom på innan 1 att jag ville hem.
Men det var en toppenrolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0