Stora staden...

Idag har vi varit i solle och gjort stan. Vi for dit i morse eftersom Martin skulle besikta bilen som gick igenom utan nån anmärkning. Det jag köpte var en pyjamas, en mössa och mockasiner åt Edvin, underkläder åt mig, och tyg som jag ska sy "drapperier" som jag ska ha under skötbordet så man inte ser vilket kaos det är där. Gjorde en del fynd eftersom jag köpte bh:ar från creem och man då får var 4:e bh gratis, så jag köpte 2 (jag hade en stämpel på mitt kort sen förut) och fich den 3:e. Samma sak med trosorna jag köpte så var det "Ta 3 och betala för 2" så nu har jag lite underkläder igen. Skönt eftersom mina bröst har förändrats efter graviditet och amning så jag kan bara ha mina amningsbhar så nu ska jag lägga undan dom med mina övriga mammakläder. Tyget jag köpte fick jag jätte billigt med, stod att det skulle kosta 50 kr (vilket är billigt eftersom det var 5 meter) men fick det för 25 kronor! Kan det bero på att det var Anders som satt i kassan och det blev prat om Linda? *skrattar*
Mötte Kennet på stan med så jag följde med han och var lite smakråd när han skulle köpa kläder, han köpte en jätte fin röd t-shirt. Jag älskar rött på killar, och hellst nu när det är trist och tråkigt ute så behöver man en liten förgklick i vardagen.

image20
Köpte en pyjamas med bilar på till lille Edvin.....

image22
...och en cool mössa

Fick kläderna till Edvin idag med, ett par pop-snickarbyxor, ett par pop-jeans och en pop-kofta. Vart nöjd. Märks att jeansen och koftan var använd, men i fint skick ändå. Passar bra nu när han börjar växa ur sina kläder.

image23
Våran lilla sötnos med sin nya mössa


Igår kväll skulle jag baka igen. Eftersom jag har ett helt paket smör kvar så tänkte jag att jag skulle ta till ordentligt och gör dubbel sats bulldeg. Började inte så bra eftersom Martin kom mitt i allt och skulle göra blåbär med mjölk och tog av mjölken jag behövde. Fick skynda mig ivåg till Ica för att köpa mer, men vart fast ett tag vid bok-rean *I like* Fyndade 2 böcker Säg det inte till någon till mig själv och Pojken som åt ikapp med jätten till Edvin. När jag kom till kassan var det såklart lång kö, så det tog ett tag innan man kom hem. När jag kom hem och höll på att blanda ihop alla ingredienser så gick Martin och nattade ner Edvin. Kom på efter ett tag att jag behövde bakhanddukar och såklart att dom finns inne hos Edvin. Yrade in dit och lyckades göra han väldigt upprörd, så medans degen jäste så fick jag försöka fa han att somna. Efter att jag kavlat, smetat, rullat, delat, penslat och allt som ska göras med bullar så kom jag på att jag inte hade några fryspåsar. Så jag fick skynda mig att fara på OK och köpa till mina 100 bullar! Klockan var efter tio innan jag var färdig med allt som disk och sånt. Men trots att jag gjorde så mycket bullar har jag fortfarande smör kvar. Så jag måste baka kakor med *suck*

Måste sy idag med så att jag får upp tyget. Martin skulle köpa det vi ska hänga upp tyget på så man får det gjort innan kvällen. Sen kanske man kan ta det lugnt imorgon *hoppas* Måste försöka få tid till att fara och sola med så med så man ser fräsch ut till våren...


Nej, nu ringer telefonen....


Kommentarer
Postat av: Gudmor

I LOVE ANDERS! :)

2008-02-27 @ 19:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0