Råttor på besök...

Kom på att jag glömde skriva om besöket vi fick igår kväll och hur lycklig våran älskade hund blev ;-)

När vi hade gått och lagt oss jag och Martin så hör jag ett konstigt ljud som att det är nåt som faller ner. Min första tanke var att Edvin skulle vakna av ljudet, men det gjorde han inte. Efter en liten stund så hör jag ett konstigt pip och hur Lippe "skuttar" runt lite. Förstår vad som är på gång eftersom förra vintern hade vi lite problem ett tag med råttor inne (våran hund är en JÄTTE duktig råttjägare och lyckades ta 6 st då) så jag kliver upp för jag hör att dom är inne på kontoret som ligger precis bredvid vårat sovrum. Tänder lampan i hallen och ser att Lippe lurpassar på den lilla äckliga saken som är bakom vapenskåpet som står precis vid ingången till hallen. När jag tänder lampan reagerar den lilla musen och Lippe skuttar till, jag vart helt övertygad om att den skulle attackera mig så jag springer in i sovrummet och hoppar ner i sängen och väcker upp Martin som är lite yrvaken och fattar ingenting. Förklarar för han att det är en mus bakom vepenskåpet och Lippe håller på att lurpassa på den. Martin suckar lite och tycker väl att jag är lite fjantig som är rädd för en liten mus (måste även säga att det är bara vilda möss som jag är rädd för och det är när dom är inne i mitt hem). Kommer på att jag glömde lampan på i hallen så jag måste smyga mig iväg och släcka och sen springa tillbaka.
Martin låg väl och funderade en stund och kom på att det skulle inte vara så bra om den skulle springa in i Edvins rum eftersom Lippe skulle väcka han direkt så han får kliva upp och "skaka" fram den lilla musen från dens gömma så att Lippe kan ta den. Så fort Lippe tog den så måste han ut, och det ville jag också för det är inte så trevligt om han ska leka med den inne. Så det var bara att kliva upp och vänta tills han ville komma in igen.
Måste säga att vi har VÄRLDENS bästa hund, utan han skulle det väl bo hur många råttor som hellst inne i vårat hus....

image17
Våran "lilla" råttjägare

Måste också berätta att Edvins mage har kommit igång igen, efter att ha ätit päronpuré, päronsaft och smörgåsrån med mese på så släppte det :-)

Nu har vi kommit hem efter kyrkis och fika på sockerbagaren med Lena och Axel. Edvin tyckte att det var roligt och nu ligger han ute och sover i vagnen. Birgitta fick tjusa lite med han och mata han med banan (måste bara skriva det så att Linda blir lite avis och kommer hem ;-)) Man märker att han tycker att det är spännande med barn och hur nyttigt det är för han att träffa dom....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0