Helgen som gått

Fredan var det fint väder så jag tog barnvagnen och gick till Martins jobb (en promenad på ca 6 km), men kännde att jag vart så trött men antog att det var för att jag hade druckit 2 glas vin kvällen innan. Orkade inte gå tillbaka så jag gick hem till Karin och Tommy och väntade där tills M slutat för dagen. Vi for sedan hem och Martin klagade på att han inte mådda bra. Gjorde middag och fast det var en av Martins favorit-rätter (vårrullar) så åt han nästan ingenting. Det visade sig att han var bakis från kvällen innan då Lena och Andreas var här och karlarna drack wiskey. När han sedan kräks så vart jag elak på han eftersom jag var säker på att det var magsjuka han hade (måste vara den enda flickvännen i världen blir elak på min sambo för en sån sak men jag är helt enkelt LIVRÄDD för magsjuka. Han gick och la sig och jag sov på soffan den natten, vill ju inte bli smittad fast han säger till mig hela tiden att han inte har magsjuka.
Lördagmorgon vaknar jag av att jag har ont i kroppen, men förknippar det med att jag inte sovit bra på soffan. Lite ont i huvudet har jag med, men tar en värktablett och det går över. Kennet och Jonna kom till ramsele så jag for till Anders och hälsade på. han hade verkligen gjort sig till, köpt jätte mycket kaker och dricka. Han hade kopierat nycklar till oss så att vi alltid ska komma in i huset fast han inte är hemma, så han var jätte gullig. När jag och Edvin sen for hem så sa han att vi gärna fick komma och hälsa på snart igen! Kännde att jag hade ont i kroppen och mådde inte jätte bra. Så på kvällen låg jag i feber och hade en hemsk febervärk. Inte alls roligt. Men imorse när jag vaknade var jag nästan helt kry. Lite trött och så, men inte alls som igår som tur var. Och Martin har inte heller magsjuka så jag hoppas nu att vi får vara friska ett tag!

Edvin har sovit jätte bra i helgen. Dom här 2 nätterna har han sovit i sitt rum hela nätterna och det har gått otroligt bra. På fredagnatt skrek han klockan elva, men jag körde 5 minuters-metoden på han så han somnade om till sist. Inatt vaknade han runt tre och fick sin välling och somnade om efter det. Sen har han vaknat runt 6 båda dagarna och det är otroligt skönt. Hoppas att det håller i sig, känner ju att för alls skull så är det bättre att han sover i sitt rum, för då ligger vi inte och stör varandra.

image10
Våran lilla prins bus!

Idag har jag bytt gardiner. Har haft julgardinerna uppe tills nu (!). Har inte orkat byta, men dom har inte heller varit så jätte juliga heller så det är mycket därför jag har skjutit upp det. Kennet och Jonna har varit och hälsat på. Så nu ska jag bara ta det lugnt. Edvin ligger ute och sover i det sköna vädret. Blir ingen gympa för mig ikväll heller eftersom jag inte känner mig riktigt pigg, lite trist eftersom man just kommit igång. Men nya friska tag får man ta i nästa vecka. Känns lite mer uppiggande eftersom jag minskat 5 cm kring midjan på 1 vecka! Men även om jag inte går på gympan så måste jag göra mina situps *suckar*

Imorgon ska vi på kyrkis, ska bli roligt och se vad Edvin tycker om det. Men jag kan tänka mig att han kommer att tycka att det är jätte roligt. Det som är lite dumt är tiden. Det är mellan halv nio till halv tolv, då Edvin brukar sova. Men jag får försöka få han att sova innan så han orkar med. För det är sång, lek och lunch. Kan bli roligt :-)

Nej, nu ska jag gå och bädda ner mig i soffan och kika på prison break!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0