9 månader

Tänk att igår vart min lill-prins 9 månader! Helt otroligt va fort tiden går, tycker att det var nyss han kom till oss.
Och allt han lär sig hela tiden, nu kan han säga "titta", vet vad lampa är, han ålar fram överallt och klättrar på allt som går att klättra på, han älskar när man håller i hans händer så han får springa runt och älskar när man lekar "titt-ut" och det är nåt han själv leker när man ska försöka få han att sova...
Snart ett år tiden går nästan för fort!
Edvin mamma och pappa älskar dig!

image16
Godingen leker med mammas telefon med mese kring hela munnen


Måste berätta om min sladd jag råkade ut för igår. Skulle fara upp på byn till mormor och när jag kör så backen innan bron är det en tvär kurva, körde inte fort men kände att nåt hände och bilen började sladda. Frikoppla var det enda jag tänkte på, men antagligen rattade jag för mycket så jag sladdade bara mer och mer. Det slutade med att bilden snodde runt på vägen och när jag kännde att jag inte hade kontroll alls på bilen så var det bara Edvin jag tittade på + att jag tvärbromsade. Bilen for in i snödrivan och studsade ut på vägen igen och som tur var åt rätt håll. Eftersom jag visste att Edvin mådde bra så var det bilen jag tänkte på (min lilla "Nils-Gunnar") men inte ens en repa på den! Sen kom alla tankar på vad som har kunna hänt, för det var en fotgängare ute med sin hund också och hon skrek och frågade om det gick bra. Tänk om jag hade kört på henne? Huga, fast man kör sakta så kan det hända, man glömmer som bort det. Men det var väl tur att jag körde sakta, för annars har det kunna gått illa.
Antagligen så kom jag ner i ett spår + att det låg nysnö på isen så det var riktigt halt!
Tur att allt gick bra, för man blir ju så himla rädd när man hade lille Edvin med..... Nej, nu ska mamma köra ännu försiktigare!

Annars hade vi det trevligt igår. Var först hos mormor sen for vi vidare till mamma. Hälsade på personalen på nipgården en sväng med, men det tyckte inte Edvin var så spännande så han somnade när tanterna stod och gullade med han som mest :-)

Måste skryta lite också om min bror Henrik, han var och åkte vasa-loppet igår. Tänk vilken grej att åka 9 mil skidor! Det hade tagit 9 timmar och han sa att det var inge bra före. Sista biten var det bara is och vatten, kroppen på han värkte och han var hungrig. Han berättade hur han tänkte på pizza *skrattar* Jag själv blir bara trött och får ont i kroppen vid tanken på att åka 9 mil. Skulle inte orka med tjej-vasan heller som är 3 mil så jag tycker att han gjorde det jätte bra *stolt syster*

Jaha, annars då? Vi ska snart fara på kyrkis. Edvin ligger ute och sover nu så att han ska orka med att leka och sjunga med barnen. Mör i kroppen är jag efter gympan igår, men skönt för man känner att det ta. Märker att jag fått mycket mera muskler nu *I like* Sen tror jag att Tommy och Karin ska komma förbi och kolla på prison (men det har jag redan hunnit kika på för jag var så nyfiken). Sen är det gamla vanliga att man måste plocka och greja på lite *suck*

Nej, nu ropar kaffe koppen på mig!

Kommentarer
Postat av: lovisa

söt!

2008-02-25 @ 08:38:39
URL: http://bylovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0