Stressig morgon

Varför ska vissa dagar börja med stress?
Jag och lille E sov till strax över åtta då vi vart väckt av min käre mor som ringde. Lite stressad så lille E ska vara hos dagmamma klockan nio så det var bara att skynda sig. När jag letade fram kläder till han så hittade jag inga strumpbyxor. Han äger 3 par och alla var borta. Letade till och med genom tvättkorgen men hittade ingen alls. Stressade runt medans lille E satt på golvet och lekte. Lille E leker ofta med sina kläder så dom kan ju ligga överallt eller ingenstans. Små barn är ju fruktansvärt duktiga på att gömma saker på dom mest konstiga ställen. Så jag sökte till och med genom min egen byrå med kläder där han ofta är och leker. När jag precis skulle ge upp och strunta i dom hittade jag ett par inne på kontoret. Ofta när man klär av han för kvällen gör man det där man är för stunden, så sist vi gjorde det var nog inne på kontoret?

Klädde på mig, borstade genom håret drog på mig en mössa och skulle klä på lille E. Då hittade jag inte hans vantar. Tänkte hur mycket kan gå fel en morgon? Jaha, sökte genom hela hatthyllan plus alla korgar vi har som står på hatthyllan utan resultat. Samma visa med ytterkläder då liten brukar fara runt och leka med dom. Han brukar gå runt med mössa och skor. Ibland bär han runt på vantarna och säger "Ante" (betyder just "vante") Men jag hittade fleecevantarna istället som jag tänkte fick duga, dom är ju inte alls lika varm men dom fungerar i alla fall. Och i värsta fall kanske dagmamma har några "låne-vantar"? Skulle ta på han overallen, då var vantarna inne i den!

Märker såna här stressiga dagar att min hjärna inte alls fungerar. Jag springer runt som en liten hamster i ett hjul utan att ta mig någonstans. Saknar tiden då jag var mammaledig och lille E hemma med mig hela tiden. Då var det sällan att man behövde stressa på morgonen. Jag är ju trots allt den "morgontrötta mamman"...




Kommentarer
Postat av: Madelaine

Ohh ja jag längtar som tusan, men 26 dagar till MINST ska han stanna inne i kulan..sen ska jag börja feja och dona och vi ska färdknäppa så det står härliga till hehe..;)



Hoppas du får en mysig helg!

2008-12-05 @ 11:48:34
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Anonym

skratt Ja,allt som går att rita med duger! Förstår att ni har dem i förvar,trevlig dag på dig.

2008-12-05 @ 14:44:23
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0