Projekt sparklåda

Tänkte idag fara till Anders och hämta min gamla sparklåda som jag en gång suttit i.
Var ute och sparkade med lille E här om dagen, men känner att det skulle vara betydligt lättare att ha han "fast". Som det är nu sitter han bakofram på sparken och det känns inte alls säkert. Ser senarier framför mig där han slänger sig åt sidan, att sparken ska hugga fast och han flyger baklänges.. Nej, ska ställa denna låda iordning så att jag slipper detta bekymmer. Bor ju trots allt i den del av sverige där det är lättare att ta sig fram med spark än med barnvagn vissa dagar.

Igår hade jag storrensning på lille Es rum. Kan inte fatta hur många saker som inte är leksaker som fanns i hans lådor. Det fanns hundleksaker, dosor till tv-apparat, klämmor som man klämmer ihop påsar med och en massa annat som inte ska vara där. Sen alla saker som inte är kompletta eller som inte ens är hel. Slängde en massa sen fick jag ihop en påse med saker han inte leker med eller som han är för stor för. Känns skönt att fått lite ordning på hans rum. Lite lättare att städa när man inte har saker som svämmar över hans lådor. Man slipper trycka ner allt och blir irriterad för att det inte lyckas...


Kommentarer
Postat av: Lindisen

skönt att få lite ordning i rummet =) ha en trevlig dag

2008-12-30 @ 09:37:55
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Jennie

köp ett par plastmedar oxå... Underbara å sparka med, man flyger fram å det hugger aldrig fast :-) (finns på järnhandeln)

2008-12-30 @ 11:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0