Ny energi

Idag känner jag mig mycket piggare. Vet inte om det beror på vitaminerna jag fick av mamma som jag tar tillsammans med Rosenrot (en riktig häxblandning), eller om det är för att vi hade en "sovmorgon" till tio över fem?
Skönt är det i alla fall med lite ny energi. Så man orkar med dagen. Och så att man orkar med att vara en bra mamma. För som mamma har man ett ideal som man försöker leva upp till och gör man inte det 24 timmar om dygnet så känner man sig mer som en usel mamma. Men idag är jag en supermamma! Klev upp med lille E runt halv sex, skalade en apelsin och satt oss för att titta på "Postis Per". Passade på att duscha medans sambon och lille E åt frukost. Sen satt lille E och jag och ritade, lekte, dansade till musik och myste till det var dags att skjutsa han till dagmamma. Vissa dagar är man en supermamma, man bara känner det i hela kroppen och man mår bra av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0