Annandag jul

Annandag jul är en lugn dag. Det är en dag då dom flesta ligger och är helt slut. Man måste vila efter allt julfirande, julmat, julklappsöppning och självklart efter juldagsfesten.

Det händer inte alls ofta att jag/vi går ut sen lille E kom till oss. Gå ut på krogen är någonting som mest bara känns jobbigt. Men just juldagen är det något speciellt med. Det är då alla gamla vänner är hemma, alla går ut och man får träffas. Många gamla vänner träffar man bara den dagen, på hotellet.

Men idag känns det tungt. Kroppen och huvudet är trött. Och (o)smart som jag var så somnde jag på soffan och sov närmare 2 timmar. Nu känner jag mig piggare. Men det får jag nog igen för imorgon när lille E vaknar och är pigg. Blir nog att man kliver upp, sätter igång "Peppe" fimen och lägger sig på soffan bara för att hålla lille E sällskap. På det viset kanske jag får sova en liten stund till?

En vacker eftermiddag här i Ovanmo.
Visst ser det nästan lite magiskt ut?

Kommentarer
Postat av: malin

Jätte fin bild.

2008-12-27 @ 12:45:32
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0