Skolstart

Idag har jag blivit skolelev igen. Det är med blandade känslor. Visst att det känns roligt att komma igång att göra nåt, men det är ju trots allt ganska tufft med. Många uppgifter på kort tid så återigen måste jag ta mig i kragen *skratt* Trode att jag skulle vara själv idag så jag såg fram emot en dag där jag skulle komma till skolan, få en genomgång om vad som skulle göras och sen få sluta. Vilket skulle resultera i lite tid på stan. Men så blev det inte, fick några klasskompisar och en lektion på 3 timmar. Men slipper iaf dom andra 2 träffarna på denna kurs. Känns skönt då Edvin ska börja sin inskolning hos dagmamma imorgon. Så då har jag tid att vara där med han och få plugga på kvällen/dagen när han sover istället.

Var iaf in på kläddax och shoppade en huvtröja till mig och en höstmössa till Edvin. Supernöjd vart jag med mina inköp, tröjan var superhärlig och precis det jag behöver! Skolan är så kall så tjocka härliga tröjor är ett måste! Mössan till Edvin vart en svart med en döskalle på från Lindeberg. Gillar det märket och tycker att dom har bra kläder.
Sen var jag in på KappAhl för att kolla om dom hade några bra regnkläder, har 25% där så det känndes som ett bra tillfälle. Men även denna gång vart jag snål, känns som att regnkläder använder man inte så mycket? Bättre att köpa dom som är fleecefodrad senare istället?

Idag är det även 1 år sen Edvin döptes. Vi hade ett utedop här hemma på gården. Har en fin gammal stuga nere på tomten som var mysig att ha dopet i. Edvin var lite grinig minns jag, men han har alltid varit ett hungrigt barn, och då med var han hungrig. Stress innan gjorde att jag inte han amma han, men det gick bra ändå. Tänk va tiden går snabbt!



Edvin dop



Kortet vi hade på tackkorten


Läste en artikel i tidningen idag om getingsommaren bara ordet får mig att rysa och var helt enkelt tvungen att läsa den! Jag fastnade för texten: Den som är rädd för getingar kan ligga extra illa till. Då hyperventilerar man och det ger koldioxid i luften som gör getingarna aggressivare. Tror ni att jag ska sluta vara rädd nu? Ska jag sluta hyperventilera? NEJ! Jag kommer att göra det mer, för nu är jag säker att jag har stor risk att bli stucken!

Kommentarer
Postat av: Nina

jaaa! jag vet att ja gör det S

skum man kan va ibland.. men man kan inte låta bli :D

2008-08-18 @ 20:09:51
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Godmother

Du minns att vi hade geting-besök under dopet också va?? skrattar

2008-08-18 @ 21:28:45
URL: http://c0mmentarius.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0