Fiskebåt

Martin har införskaffat sig en ny leksam, nämligen en radiostyrd båt som han satt fast en fiskelina i som han kan sitta vid stranden i godan ro och fiska och leka samtidigt. Finurligt! Så idag var vi tvungen att fara ut på en premiärtur med båten för att kolla om den fungerade. For till ramselesjön där Martins farbror, hans fru och deras 3 barnbarn var. La ut båten och efter bara nån minut var det en (mest troligt) gädda som högg tag. Det var en stark fisk, för att båten for bakåt och efter en kort kamp med denna (monster)fisk så for båten upp och ner och blev still. Martin och hans farbror Torbjörn for ut och såg då att gäddan tagit både draget och tafsen... Synd, skulle vara roligt om vi fått upp fisken! Ska testa med ett mindre drag nästa gång och kortare lina, kanske det går bättre då?


Mammas lilla goding



Martin håller på att fästa en lina på båten sin



Fiskebåten




Edvin har ju varit på inskolning hos dagmamma nu i 2 dagar och det går gur bra som hellst! Imorgon är det Martin som ska fara dit med han, för jag ska jobba 7-12 då. Men han ska bara sitta där ca 1 timme sen fara hem. Edvin ska få äta lunch sen och jag hämtar han när jag slutar. Sen på fredag ska han få vara där hela tiden själv och då få testa sova där. Men är övertygad om att det inte kommer att bli några problem alls. Han älskar verkligen att vara där och leker med barnen (och då främst med Lovis som är lika gammal). Sen finns det ju så mycket spännande att se bilar, dockvagnar, flygplan mm mm. På måndag ska han börja på riktigt om det går bra dom här dagarna. Ska bli skönt så jag får mina timmar för mig själv att plugga på....


Kommentarer
Postat av: becka

Mysigt att fiska :)

2008-08-20 @ 19:57:13
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: jenna

Hej!

Tycker du om att ha en solbrun look?

Läs gärna Dagens Fråga på min blogg och se vad som händer med din kropp när du solar!

Svara gärna på frågorna under texten också.

Puss och Kram// Stockholmsjenna

2008-08-20 @ 20:04:35
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ska Edvin sova hos sin dagmamma?

2008-08-20 @ 21:16:26
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ska Edvin sova hos sin dagmamma?

2008-08-20 @ 21:16:26
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Victoria

i har beställt nya tapeter på fresks idag de var liknande och de ska komma om fyra dagar och kostade bara halva priset mot de andra

2008-08-21 @ 20:07:45
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0