Blåbärsplockning

Igår var jag och Martin och plockade blåbär. Det är ju det bär som går åt mest hemma hos oss. Fick ihop en hel del, men ska plocka mer sen. Martin och Edvin är ju helt fullkomligt galna i dom här bären! Edvin åt så att han var alldeles blå kring mun och på händerna, men tyvärr hade vi inga batterier i kameran så jag kunde inte ta nåt kort på han.
Sen var vi bjuden på middag hos mina svärföräldrar. Helen hade gjort en jätte god älgskavsgryta, men eftersom vi satt ute och det var ett getingbo i närheten sprang jag lika mycket som jag åt *skrattar*

Idag ska jag och Edvin hälsa på Annelie som är hemma i veckan. Inte träffat henne sen jul så det kommer att bli roligt att ses igen. Som vanligt blir det en massa minnen från det vi var små som kommer att dras upp. Vi har ju varit kompisar sen vi var 3 år och var jämt med varandra. Det vart efter 9:an som vi inte setts lika mycket. Så vi har MÅNGA minnen tillsammans. Alla insekter och fågelungar som vi samlade på, våran hemliga skrubb som vi satt och skvallrade i, alla saker vi hittade på i stallet mm mm.....

Nej, ska gå och fixa iordning mig så att jag hinner innan Edvin vaknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0