Vårsol!

Idag är det jätte fint väder ute igen! Så härligt. Så man ska väl ta sig en långpromenad i det fina vädret sen efter alla måsten man har. Har inte hunnit dammsuga på 3 dagar och eftersom man har en hund som är mitt i att byta päls ser det ut som en lite pälsfabrik på golvet + att Edvin ser ut som en liten lurvig pudel *skrattar*

Igår var vi på begravning. Edvin hade feber på natten för första gången, men jag tror att det är för att fler tänder är på väg, för på morgonen var han lika pigg som vanligt. När vi kom till kapellet såg vi att farmor och pappa stod och väntade på oss, men efter att vi hälsat på dom så ilar dom in och tar sina platser längst fram. Vi stod lite små förvirrad och visste inte riktigt vart vi skulle sitta, men satte oss längst bak. Det var så sorgligt att se hennes man Bengt och son Tomas med familj gå fram och ta farväl. Bengt grät, och jag kände att jag hade gråten i halsen jag med. Edvin var jätte duktig eftersom vi var där ett tag, och man märkte på han att han var less. Men när vi sjöng psalmer så dansade han och tyckte att det var ganska ok. Efteråt så ser vi hur farmor och pappa återigen bara ilar iväg, så vi var vart lite fundersam om vi skulle skynda oss efter eller hur vi skulle göra. Hade ju anmält oss till minnesstunden efteråt, för vi trode ju att iaf farmor skulle dit. Men efter att vi till slut hunnit ifatt dom så säger dom att dom ska hem. Jaha! Vi då? Vi kännde ju som ingen där, och eftersom farmor inte ens bad oss följa med dom hem så for vi på stan istället. Var först på barnenshus där Martin köpte en jätte rolig leksak till Edvins 1-års dag och jag köpte en leksakstraktor åt han (vi har märkt hur roligt han tycker att det är med bilar :-)) Sen for vi vidare ut till stan. Martin gick och klippte sig och jag och mamma gick in på pop. Där handlade vi en jacka till Edvin (födelsdagspresent från Edvins mormor och gammelmormor) som jag önskat mig till han. Själv köpte jag ingenting alls, för jag har inga pengar denna månad nästan. Men när vi far till s-vall ska jag köpa några tröjor + dom grönrandiga gummistövlarna til han. Men jag köpte faktiskt 2 linnen till mig själv inne på HM, inte varje dag jag INTE köper till Edvin utan köper till mig SJÄLV istället! Men jag behöver verkligen kläder känner jag....

Denna månad inser jag att det är nåt varje helg. På söndag ska vi till Stellan och Vicky eftersom hon fyller år på fika. Sen helgen efter så ska vi till borga, helgen efter det ska jag och Edvin till vilhelmina och fira Evelina som fyller 4 år.... Men det är roligt att komma ut och se nåt annat, det är inte jag och Edvin bortskämda med :-)

Måste berätta om resesängen vi har lånat med av Karins bror. Jag och Martin skulle kolla hur den var och trode inte att det skulle vara så svårt att fälla ut den. Men när vi får fram den får vi bara till ena långsidan men inte dom andra. Jaja tänkte vi och skulle fälla ihop den, då får vi inte ihop den! Vi försöker en stund men inser att vi inte lyckas klura ut hur den fungerar så jag ringer till Karin som inte heller vet, men vi får numret till hennes bror. han svarar förstås inte, så jag får ta och ringa till dom som har tillverkat den. Först efter man har fått suittit i telefonkö ett tag får jag tag på en person som förklarar för mig, och vips fungerade det. Så nu vet vi hur resesängen fungerar med *skrattar* Men jag måste erkänna att vi hade aldrig lyckas lista ut hur vi skulle göra fast det inte var så svårt...

Nej, nu ska jag klä på lille E för en promenad ute i det fina vädret så att han får sova ett tag. Kanske jag hinner göra lite nytta då med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0