Tisdag

Idag ska jag promenera upp på byn igen. Martin har min bil idag också så jag ska passa på att röra lite på mig. Och det kommer att bli härligt eftersom det är kanonväder ute! Ska möta upp Anette och Felicia så vi ska gå på bvc tillsammans. Ska bli roligt att se hur mycket Edvin har gått upp denna månad, känns som att han blivit lite tyngre iaf :-)

Har faktiskt hunnit med ganska mycket nu på morgonen. En rask promenad när Edvin skulle sova, dammsugit, hängt ut en tvätt + lagt in en till, satt upp hundlinan på baksidan så man kan vädra lite lättare, och duschat. Så nu kan man med gott samvete vara borta halva dagen. Måste försöka komma ihåg att gå in på OK och köpa diskmedel, för det är helt slut.....

Har ordnat barnvakt till imorgon då jag ska iväg och ta cell-prov. Har ångest inför det, för jag verkligen HATAR gyn-stolen. Men det är bara snällt att bita ihop, för det är ju faktiskt bra att man får fara och testa med jämna mellanrum. Men lite konstigt tycker jag att män slipper (eller man kanske ska säga att dom inte har samma fördel?) att fara och kolla fast det är så vanligt med prostatacancer. Jag tror att fler skulle upptäcka det i tid om dom fick kallelse för kontroll, precis som vi kvinnor får....

Måste berätta om Edvins framsteg med. I fredas så var det första gången han stod en liten stund utan stöd. Och han är jätte duktig på det, men han tycker ju att det är lite läskigt så han brukar sätta sig ganska snabbt. Sen igår när vi var ute och lekte lite och jag slängde en snöboll och sa "nämen" när det gick sönder så sa han också det, men det lät "nänä"! Sen gick han (eller kröp) runt och sa det jätte mycket. Så gulligt!

Nej, nu ska jag sminka mig och sen äta en lätt-lunch och vänta på att lill prinsen ska vakna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0