Gympa...

Nu är det gympa även på onsdagar så ikväll ska man "återuppta" tränandet. Var några veckor sen nu, och simningen har jag slutat med. Kändes som att det var helt meningslöst när man inte kände av det nånting (kanske tog mer än vad man tror). Så det känns bra att det är gympa 2 ggr i veckan nu är bara 1 som det var förut.
Känner att jag gått upp mina få kilon jag tappat eftersom man bara tagit det lugnt och ätit gott, och pga dåligt väder inte gått sina promenader som man behöver. Men nu är ju våren här (hoppas jag) med sol och härligt väder och det betyder med andra ord LÅNGA promenader *härligt*
Ska köpa en stegräknare och sätta upp mål för hur många steg jag ska gå varje dag. Men vet inte vilken stegräknare man ska köpa. Vill ha en som man kan räkna sträcka också, men det är ju som med allt annat en hel djungel med olika märken och funktioner. Jag vet iaf att jag inte behöver en med radio och överfallslarm. Även om jag blir överfallen så vet man inte om man är ute i skogen nånstans och går och vem skulle höra en då? *skrattar* Men en som räknar kalorier är kanske inte så dumt? Jaja, ska kika vidare efter en, vill ha ett märke som man vet fungerar också så man inte får nåt skit som inte räknar rätt........
Men jag vet att nu måste jag lägga på ett kol om jag vill kommer ner i vikt INNAN sommare, känner mig jätte stressad och fattar inte varför jag har slappat till?

Igår fick jag Evelinas docka. Jätte fin, men mindre än jag trode. Men är säker på att hon kommer att bli jätte glad över den. Så roligt att köpa presenter som man själv känner sig nöjd med, och att man har en liten tanke bakom. Så nu längtar jag ännu mer att komma till härliga vilhelmina. Ska bli roligt också att få se Saga, var ju länge sedan man träffade henne nu. Det skiljer bara 2 veckor på henne och Edvin så det är spännande att se hur mycket hon kan :-)

Igår var Lena här. Måste erkänna att man har saknat henne på dom här veckorna som hon varit nere i gävle. Men nu är hon tillbaka och man får en kompis att vara ute och promenara med. Lille Axle har vuxit jätte mycket på dom här veckorna med sötnosen där. Imorgon tror jag att vi ska ta en promenad upp till ramsele och äta lunch och sen gå hem, ska bli härligt att få röra sig då man säkert är lite mör i kroppen efter gympa passet.....

Nej, nu ska jag göra mig iordning. Jag ska fara upp på byn och handla lite mat och färg. Sen ska jag och Edvin till sel och hälsa på farmor och farfar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0