Bullmarksvargen

Idag sköt man den varg som strövat runt i västerbotten och västernorrland. En varg som man förra året satt en sändare på för att kolla vart den strövade och vilka vanor den hade. Jag älskar vargar och tycker att det är en av sveriges vackraste djur. Så spännande med när den har varit och gjort revir i mina trakter. Men idag rev den några renar för mycket och samen som ägde vargen tog såklart lagen i egna händer. Men man ska kolla upp om det gick riktigt till väga. Jag tycker verkligen att det är synd, har varit roligt att läsa i tidningarna vart den är. Men men, människan kommer nog aldrig att kunna bli sams med ett annat rovdjur?

Igår var vi i solle och firade Victoria som fyllt år. Fick smörgåstårta, prinsesstårta + Vickys goda ökensand. Så man svullade och hade trevligt. Spelade singstar med och måste erkänna att Stellan var grym på det spelet. Vem har kunna räkna ut att han kunde sjunga (eller sätta rätt ton). Men texterna var svårare för han *skrattar*

Idag har jag haft fullt upp. Dagen började med som alla andra måndagar med kyrkis. OCh Edvin lika förtjust som vanligt, han verkligen älskar att vara där och leka med dom andra barnen. Så roligt att dom har öppethus där, för det är ju verkligen lika viktigt nu medans han är liten som sen att lära sig leka med andra.
Sen for jag hem till Anders med ett batteri som han hade beställt till mobilen sin. Sen med ilfart upp på bussgods eftersom vagnen hade kommit! Trodde inte att jag skulle få plats med den i bilen, men han som jobbade där lyckades faktiskt "trycka" in den i baksätet på min lilla bil. Snabbhandlade så jag fort kunde komma hem och packa upp vagnen. Och den såg ut precis som på bilden så jag är jätte nöjd! Vi tog en premiärtur, och vi fick använda regnskyddet på en gång med eftersom det är snöoväder ute. Är verkligen nöjd med den :-)
Sen kom Karin på besök för att låna datorn. Jag lagade mat, och vi hann precis äta och sen diska undan innan Crister och Helen kom på besök. När dom for så var det bara att klä på Edvin kläderna och sen fara iväg till Tommy och Karin.
Nu sover Edvin gott efter denna dag, och jag känner att jag kommer att sova gott med :-)

Imorgon ska vi bara vara hemma! Ska fixa med tjälknöl som vi ska ha i ugn inatt. Ska ha med till fjälls + att jag ska göra potatisgratäng så man kan bjuda Morgan och Brännon på när dom kommer på fredag. Sen ska jag städa. Har inte dammsugit idag och det med resultat att det yr hundhår inne fast jag dammsög igår (den bittra verkligeheten som hundägare). Måste tvätta en tvättmaskin + andra nyttosaker. Känner att jag vill ha städat innan man far så man kan komma hem på måndag och BARA ta det lugnt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0