Borgafjäll

Nu äntligen Lena är jag hemma igen och fortsätter med min blogg :-) Vi har jaft hur härligt som hellst i fjällen! Lite tråkigt bara att vi inte fick ha fint väder, men det var skönt att bara komma bort. Det var en jätte fin stuga som vi fick låna, tänkte ska uppdatera om dagarna som jag inte bloggat på...

Torsdag: Hann laga 3 rätter medans Edvin sov, tacopaj, potatisgratäng (dom 2 maträtter som vi tog med oss) och lunchen åt mig och Edvin. Packade och gjorde pizzasallad (som vi också skulle ha med) men då protesterade Edvin väldigt, han tyckte väl att jag var världens tråkigaste mamma som inte hade tid för han. Så medans han skrek och grinade gjorde jag salladen + att jag var tvungen att diska efteråt. Och som alla mammor vet så är det jätte jobbigt att höra sitt lilla barn gråta och ropa mammamamamamama hela tiden som man INTE har tid för annat än "tråkiga" saker. När Martin kom hem runt 3 så skyndade vi oss att packa in i bilen och snabbt iväg. Stannade till i dorotea för att hämta nyckeln hos Martins kusin Camilla och hennes man och drack en kopp kaffe där. När vi sen kom fram till stugan vart vi glatt överraskade hur FIN den var! Kanonhärlig stuga, liten med sovloft. Precis perfekt! Packa in allt i stugan, gjorde upp en eld. Kikade runt lite, nattade Edvin (vi hade lite problem med resesängen nu med *skrattar*), sen myste vi framför teven med lite vin...

Fredag: Vaknade upp och såg att det snöade ute. Inte roligt, men efter frukost packade vi ur barnvagnen ur bilen. Vi tog en promenad för att kolla vad som fanns och för att handla lite. Eftersom det snöade så såg man inte fjällen, man såg inte så mycket alls. Men vi hittade iaf till ica och köpte tidningen och lite gott. Gick hem och åt lite mat. Väntade på att Morgan och Brännon skulle komma, men som vanligt blev dom sen. Dom körde lite vilse efter vägen, men till slut kom dom fram. Drack lite vin och sen gick vi och la oss, hade planer på att fara och fiska dagen efter....

Lördag: Snöade även denna morgon, så jag, Edvin och Brännon skippade fisketuren. Men grabbarna for iväg. Men det var uppehåll emellanåt så dom hade inte det sämsta väder. Brännon låg och sov mest hela tiden, och det gjorde Edvin med så jag hade lite långtråkigt. Åt lunch och kollade på tv. När Edvin vaknade så hade jag lust att ta en promenad, men eftersom jag inte känner Brännon så väl så kändes det lite konstigt att lämna henne bara när hon låg och sov. Så jag väntade tills hon vaknade. Då tog vi en promenad. Härligt väder var det då och vi fick se lite fjäll. Handlade lite middag och gick hem, Martin och Morgan kom hem samtidigt, men utan fisk. Gick in och grabbarna hoppade in i bastun. Åt middag och sen spelade vi lite kort. Martin och Morgan gick sen vidare på hotellet, medans vi andra gick och la oss och sov.

Söndag: Glad att jag gick och la mig i tid eftersom Edvin vaknade halv sex! Det är sällan han gör det nu för tiden, så det är självklart han ska göra det när mamma är lite bakis. Men det var bara att bita ihop. Diskade undan lite och försökte göra mitt bästa att roa Edvin. Martin vaknade strax innan klockan tio och då fick jag gå och sova en timme. Morgan och Brännon for hem igen. Jag och Edvin gick en promenad. Sen myste vi sista kvällen i stugan.

Måndag: Eftersom vi skulle vara i dorotea innan klockan halv ett var det bara att börja städa ihop direkt nästan så man skulle hinna med allt. Och det var skönt att börja i tid eftersom man kunde ta det ganska lugnt. Men det känndes lite trist, och eftersom Edvin fick vänta med sin förmiddasvila så var han som ett litet trotsbarn som var överallt och ingenstans och rev och slet. Men till sist var vi färdig att fara hem. Men jag måste erkänna att det kändes lite trist att behöva fara hem, hade lugnt kunna stanna några dagar till........


Känns lite håfullt att idag är det strålande solsken, önskar att vi kunna haft det här vädret under helgen... Men man kan kanske inte få allt man vill? *ler*

image73
Stugan vi hyrde
image74
Bastun
image75
Edvin älskade dom stora fönstrena som han kunde titta i själv
image76
Man ser en liten skymt av fjällen i bakgrunden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0