11 månader!

Idag blir mammas lille prins 11 månader. Helt otroligt hur fort tiden går. Känns som att det var nyss han kom till världen. Får lite ångest nästan över att veta att snart att denna ledighet slut och man kan inte vara med han hela dagarna som man är så van, och jag verkligen ÄLSKAR att vara hemma med Edvin. Han är verkligen det bästa som hänt mig!
Tycker också att det är så roligt nu att se allt han lär sig hela tiden, nu härmar han en jätte ofta och det är så gulligt. Han härmar ord och rörelser och han förstår så mycket redan......

Eftersom det bara är en månad kvar tills han fyller ett år så har man börjat på att planera lite. Har kommit fram till att eftersom jag har sån stor släkt så får vi dela upp hans kalas på 2 dagar. Ena dagen är för släkten och andra dagen för kompisar så att alla ska få plats i vårat lilla hus. Och jag tror att det kommer att bli kanonbra!

Fick ju min stegräknare igår så att nu måste jag upfylla mitt mål jag satt på 10000 steg om dagen. Nu på morgonen gick jag fram och tillbaka till flygfältet så jag är redan uppe i 3000 steg. Spännande att se hur många steg man går per dag, många fler än vad man tror. Hittade en sida på internet där man kunde föra "stegdagbok" och den verkar bra tycker jag. För det är toppen att kunna se hur man mycket man går och man fyller i sitt mål. Man kan också fylla i om man gjort andra aktiviteter tex cyklat, joggat eller gympat så räknar den ut ungefär hur många steg det är. Så nu kanske man kommit i form innan sommaren? Har ju fortfarande 2 kg kvar att gå ner tills jag är tillbaka till min vikt innan graviditet, men jag skulle gärna vilja gå ner 7-8 kg innan jag börjar bli nöjd. Hade ju "svullat" på mig lite innan jag blev med barn *skrattar*

Annars är det en vanlig dag som innebär städa, städa och städa. Denna årstid älskar jag då det börjar att bli varmt och man ser snön töa bort. Men jag hatar allt grus som dras in och allt hår som våran hund släpper. Nej, nu vill jag att det ska vara sommar och att det ska vara torrt ute..
Måste iaf hinna dammsuga innan jag ska ut och promenera med Lena...

Ska på ica idag och se hur det blev efter dom gjort om där. Ska handla lite mat eftersom matförrådet börjar tryta + att jag ska hämta ut receptpärmen man får som gåva där. Det är verkligen nåt som vi behöver för vi som så många andra drar ut dom flesta recept från internet och sen ligger dom i en stor hög i en låda i köket och man hittar aldrig det recept man behöver. Så nu kanske det blir lite ordning där med?

Nej, nu väntar duschen så man hinner göra nåt idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0